خبرهای داغ:
نیک آمال عنوان کرد: امروز با فصل جدیدی از دفاع مقدس نوین روبرو هستیم و باید جهاد نوین برای روبرو شدن در این عرصه انجام دهیم. جهاد امیدآفرینی، تبیین و خدمت را با درایت و ابزار رسانه به پیش ببریم. 
کد خبر: ۹۵۴۲۳۹۴
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، هجدهمین نشست از سلسله نشست های دفاع همچنان باقیست با محوریت «مقاومت و فتح قله ها» با حضور امیر محمد نیک آمال مدیرعامل خبرگزاری بسیج کشور و اصحاب رسانه در سالن اقشار سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

امیرمحمد نیک آمال در این نشست بیان کرد: جریان سازی رسانه دغدغه امروز ماست. دشمن در جنگ سخت و نرم حریف ما نشد لذا با روش جنگ ترکیبی از طریق شناخت ذهن و استحاله، باورهای مردم را نشانه گرفته است.

جهاد تبیین رسانه ای، بیان فصل جدیدی از دفاع مقدس نوین است 

وی گفت: وظیفه ما جهاد تبیین است و امروز با فصل جدیدی از دفاع مقدس نوین روبرو هستیم و باید جهاد نوین برای روبرو شدن در این عرصه انجام دهیم. جهاد امیدآفرینی، تبیین و خدمت را با درایت و ابزار رسانه به پیش ببریم. جهاد تبیین، روشنگری و بیان حقایق است و در موارد مختلف متوجه شدیم برخی ها نمی دانستند چه دستاوردی انقلاب اسلامی داشته است و دشمن با رسانه های در اختیار خود باعث شده که اتفاقات خوب و موفقیت کشور دیده نشود.

نیک آمال تصریح کرد: ازجمله اتفاقات خوبی که در سازمان بسیج مستضعفین رخ داد برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و آبادانی است که در مدارس و دانشگاه ها اجرا شد که هدف آن بیان اقدامات بزرگی است که انقلاب انجام داده تا این تبیین همگانی شود و مردم از نزدیک شاهد دستاوردهای انقلاب باشند و هدف دشمن انتشار اخبار ناامیدکننده است تا نقاط قوت را کسی نبیند.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج کشور تشریح کرد: اگر بخواهیم دانشی به موضوع نگاه کنیم دستاوردهای ایران در جهان بی نظیر است و در صنعت پزشکی هسته ای فناوری های نوین، دانشگاه ها و نخبگان و صنایع نظامی، این دستاوردها دشمنان را به زانو در آورده است.

وی تشریح کرد: در بحث امنیت در منطقه حرف اول و آخر را می زنیم و با توجه به تعامل خوب با کشورهای همسایه،روز به روز شاهد پیشرفت جمهوری اسلامی ایران هستیم و تجربه نشان داده است سازش با استکبار امنیت سوز و نگاه دیگر مقاومت در مقابل دشمنان امنیت ساز است. هرجا مقاومت کردیم پیشرفت به همراه داشت.

وی گفت: ما مدیون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم هستیم چرا که امنیت منطقه و کشور را تامین کردند. هرجا آمریکا به بهانه سازش حرکت کرد جز ویرانی هیچ سودی به همراه نداشت. روزگاری در ایران و قبل از انقلاب اسلامی در زمان پهلوی وزیر و نماینده مجلس  را با پیشنهاد ساواک، شاه و آمریکا منصوب می کردند و عملا مردم هیچ نقشی در اداره مملکت نداشتند.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج کشور گفت: در ایران آزادی فکر و اندیشه وجود دارد و دشمن سعی می کند که خفقان را ترویج کند، رسانه های دشمن و به خصوص بی بی سی و  اینترنشنال دائم موج منفی ارسال می کنند اما ملت عزیز می دانند که دشمنی آنها با ایران اسلامی  است نه حکومت ها و دولتهای حاکم بر کشور.

وی افزود: دشمن هدفش تحریف دین است! قوانین مصوبه در کشور بر پایه قوانین اسلامی است و دشمن به دنبال گرفتن مکتب عاشورا و ارزش های معنوی است. اینکه قداست زن و ارزش های خانواده را مورد تهاجم قرار می دهند و مردم فهیم ایران اسلامی این موضوع را به خوبی درک کردند.

نیک آمال اظهار کرد: برخی ها فکر می کنند بسیج فقط کار امنیتی می کند در حالی که هم اکنون بیش از ۴۰ هزار گروه جهادی در حال خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب در سراسر کشور هستند که در ارائه خدمات بهداشتی، آبرسانی، اقتصاد مقاومتی و عمران سازندگی روستا پیشرو هستند و سلبریتی های انقلابی هم افراد جهادگر هستند.

وی بیان کرد: همین هنرمندان نابغه استان و الگوهای مناسب چرا نباید به مردم معرفی شوند. رسانه ای موفق است که سخنگوی مردم باشد، امروز نیاز است تا الگو محور باشیم. نخبه های فراوانی هستند که دیده نشدند چرا که رسانه بیشتر تمرکزشان مشغول انتشار سخت خبرها بوده است و از انعکاس اخبار این نخبگان فاصه گرفته اند.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج کشور تصریح کرد: سوژه های بسیار خوبی برای کمک به مردم وجود دارد اما مغفول مانده است. در سفری که به تاکستان داشتم متوجه شدم که کشاورزان از علم روز در حوزه آبیاری بی اطلاع هستند. رسانه باید به محتوای مهارت افزایی بپردازد.

وی بیان کرد: وقتی شما به عراق سفر می کنید زیر ساخت ها نابود شده که ناشی از غارت گری های آمریکایی است را مشاهده می کنید اما در ایران قطعی آب و برق و گاز به حداقل ممکن رسیده و این خدمات دولت مردمی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم است. سازمان بسیج مستضعفین در قالب طرح بسیج آب رسانی با همکاری دولت محترم به بیش از  ۷ هزار روستا خدمات آبرسانی را در دستور کار قرار داده  که این موضوع در کمترین زمان ممکن در مورد ۱۵۰۰ روستا محقق شده است.

 وی در پایان گفت: در اغتشاشات اخیر هم برخی از جوانان، فریب رسانه های بیگانه را خوردند و سرلشگر سلامی چه زیبا بیان فرمودند که با همین جوانان فریب خورده به سراغ شما خواهیم آمد. اگر روشنگری شود و دستاوردهای انقلاب تبیین شود برخی از جوانان کمتر فریب رسانه های معاند را می خورند و دست بیگانه در جنگ ترکیبی قطع خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار